9 lutego 2015

Międzynarodowe Targi Inwestycyjne MIPIM 2015 w Cannes

Miasto Gdańsk uczestniczy w międzynarodowych targach MIPIM w Cannes już po raz 16-ty. Tegoroczne targi odbędą się w dniach 10-13 marca 2015.

W tym roku wystąpimy po raz kolejny pod hasłem Metropolii Gdańskiej. Organizatorem uczestnictwa w targach MIPIM jest spółka InvestGDA.

Powierzchnia stoiska to 61 m.kw. na którym obok Miasta Gdańska, Spółki InvestGDA pojawią się również Miasta Gdynia, Sopot, Pruszcz Gdański, i prywatni deweloperzy, realizujący swoje inwestycje w  Metropolii Gdańskiej – Olivia Business Center, Euro Styl, Hossa, Torus i po raz pierwszy – Eco Classic.

Miasto Gdańsk pokaże przede wszystkim projekty, które chciałoby rozwijać w partnerstwie tj. rewitalizacja Dolnego Miasta, Narodowe Centrum Sportów Motorowych i Rekreacji, koncepcja Airport City koło lotniska, komercjalizacja terenów koło Stadionu PGE Arena, Dmowskiego i rozbudowa okolic dworca we Wrzeszczu a także dalsza rozbudowa Pomorskiego Centrum Logistycznego i terenów okołoportowych.

W bieżącym roku targi MIPIM to:

  • 19.400 m kw. powierzchni wystawienniczej,
  • 2.225 wystawców reprezentujących 93 kraje,
  • 21 tys. uczestników,
  • 430 akredytowanych dziennikarzy,
  • 3 tys. członków zarządów i prezesów firm,
  • 4,5 tys. inwestorów.

W tegorocznych targach wezmą udział obok Metropolii Gdańskiej największe polskie miasta i regiony m.in. Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków. Stoisko Miasta Gdańsk reprezentować będą m.in. Zastępcy Prezydenta Miasta Gdańska –Andrzej Bojanowski i Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka – Spychała oraz Prezydent Miasta Sopotu – Jacek Karnowski i Burmistrz Miasta Pruszcz Gdański – Janusz Wróbel.

Gdynia wraz z Metropolią Gdańską pojedzie na Międzynarodowe Targi Inwestycyjne MIPIM do Cannes. Będzie tam promowane m.in. Śródmieście Morskie Gdyni – najbardziej atrakcyjny teren inwestycyjny nad Bałtykiem, który z pewnością zainteresuje europejskich inwestorów.

Dołączamy do ekipy targowej na zaproszenie Gdańska. Uważamy, że w promocji całej metropolii jest siła. Gdynia promować będzie głównie Śródmieście Morskie – mówi wiceprezydent Katarzyna Gruszecka – Spychała, która w Cannes będzie reprezentować miasto. Siedemdziesiąt hektarów terenu inwestycyjnego położonego na styku lądu i morza, przylegającego bezpośrednio do centrum ćwierćmilionego miasta. To unikat na skalę światową. To nowa dzielnica, w której zamieszka 9 tysięcy ludzi, a pracę znajdą kolejne 4 tysiące.

Śródmieście Morskie będzie dzielnicą mieszkaniowo-usługową, dysponującą lokalami w prestiżowej lokalizacji oraz atrakcyjną przestrzenią publiczną. Charakterystyczne dla krajobrazu miasta dwie wieże Sea Towers to pierwsze z wykonanych inwestycji. Latem do użytku oddany zostanie hotel Marriot i budynek biurowy banku wraz z położonymi nad samym morzem kawiarniami i restauracjami. Ruszyła też inwestycja mieszkaniowo-usługowa o nazwie Port Rybacki. To sześć budynków mieszkalno-usługowych, które mają powstać do 2017 roku na pirsie otoczonym z trzech stron morzem. Równolegle budowana będzie nowa marina na 120 jachtów.

Olivia Business Centre  weźmie udział w targach w Cannes po raz trzeci. Centrum reprezentować będą: Maciej Grabski – prezes OBC, Rafał Marcyniuk – dyrektor finansowy oraz Jake Jephcott – dyrektor ds. rozwoju biznesu.
Targi w Cannes są bardzo ważne pod względem nawiązywania relacji z inwestorami. Razem z władzami miasta będziemy promować metropolię gdańską, która oferuje wielkie możliwości inwestycyjne. To piękne miasto z wyjątkową historią i wspólnie chcemy budować za granicą jego markę. Gdańsk obecnie powraca do grona najważniejszych gospodarczo miast na mapie Europy – mówi Maciej Grabski, prezes Olivia Business Centre.
Zalety Gdańska doceniło wiele uznanych firm, wybierając miasto jako lokalizację dla swoich biur. Najemcami OBC są m.in. takie firmy jak Allianz, Bayer, Energa, Epam Systems, Hays, Ivona Softwa-re, PwC, Sii. Tworzenie atrakcyjnych warunków do prowadzenia biznesu oraz rozwijanie współpra-cy z różnymi firmami i instytucjami jest jednym z fundamentów Olivia Business Centre.
OBC to platforma wymiany doświadczeń, wiedzy i nawiązywania kontaktów. W naszym centrum koncentruje się życie gospodarcze metropolii gdańskiej. Przyjęte tempo rozbudowy sprawi, że Olivia Business Centre wkrótce stanie się największym centrum biznesowo-biurowym w Polsce. Spotkania w Cannes to doskonała okazja, aby zaprezentować szerokiemu spektrum inwestorów i instytucji finansowych produkt najwyższej klasy, jakim jest Olivia Business Centre – dodaje Maciej Grabski.
Budowa Olivia Business Centre rozpoczęła się w 2010 roku. OBC corocznie dostarcza w terminie jeden biurowiec. Do tej pory powstało 5 biurowców: Olivia Gate, Point, Tower, Four i Six, które dostarczają w sumie prawie 78 tys. mkw. powierzchni biurowej. OBC uzyskała pozwolenia na budowę kolejnych dwóch biurowców. OBC oferuje również swoim najemcom dostęp do szeregu dodatkowych usług. Na terenie OBC znajdują się 2 centra konferencyjne, centrum medyczne, przedszkole, apteka, restauracja, kawiarnia, sushi bar, sklep, 3 banki, notariusz oraz duża liczba miejsc parkingowych.

TENSOR Office Park to kolejna komercyjna inwestycja realizowana przez dewelopera EURO STYL z Gdyni.  Utworzą go 3 nowoczesne budynki klasy A o nazwach X, Y, Z. Całkowita powierzchnia najmu wyniesie 19 750 mkw. Pierwszy etap realizacji inwestycji  czyli budynek o nazwie X będzie gotowy na początku 2016 roku. Ważnym atutem parku biurowego TENSOR, oprócz świetnej lokalizacji, jest również jego funkcjonalność, którą wspierają m.in. energooszczędna i dająca dużo światła fasada, instalacja BMS, zasilanie awaryjne UPS oraz mnogość zielonych proekologicznych rozwiązań (oczekiwana certyfikacja BREEAM – bardzo dobra). Istotnym aspektem jest także możliwość elastycznej aranżacji powierzchni biurowych, która zapewnia podział przestrzeni na układy gabinetowe bądź otwarte (open space).

Torus to kolejny developer, który wybiera się na Międzynarodowe Targi Nieruchomości i Inwestycji MIPIM w Cannes. Będą tam głównie prezentować realizowaną obecnie inwestycję Alchemia.

ALCHEMIA to wielofunkcyjny kompleks biznesowy zlokalizowany w Gdańsku. I etap inwestycji dostarczył 16,7 tys. mkw. najwyższej klasy powierzchni biurowej, a oprócz tego funkcjonuje tam ogólnodostępne centrum rekreacyjno-sportowe (4,7 tys. mkw.) oraz restauracja (550 mkw.).

II realizowany obecnie etap inwestycji dostarczy ponad 21 tys. mkw. powierzchni biurowej oraz ponad 3,9 tys. mkw. powierzchni towarzyszącej (usługowej), w ramach której powstać ma centrum medyczne, przedszkole z własnym zieleńcem, a także część handlowo-usługowa. Zakończenie budowy II etapu Alchemii planowane jest na IV kwartał 2015 roku. Niebawem rozpocznie się budowa III etapu, a cała inwestycja zaplanowana jest łącznie na 4 etapy w ramach których powstanie 6 wież biurowych z funkcjami dodatkowymi.

Ze względu na swoje walory – jakość oferowanej powierzchni, usługi towarzyszące, certyfikacja w systemie LED na poziomie PLATINUM czy zaawansowany system bezpieczeństwa energetycznego, Alchemia jest wyróżniającym się obiektem nie tylko w Trójmieście, ale także w kraju. Najemcami Alchemii są liczne firmy sektora IT oraz BPO/SSC (m.in. Compuware, Kemira, MOL Europe).

Na targach w Cannes Torusa reprezentować będą Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus oraz Maciej Brożek, dyr. ds. komercjalizacji.

Więcej danych na temat tegorocznych targów na stronie: www.mipim.com