Seminarium „Export Professionals II” 10 -11 maja 2019
Stowarzyszenie „Wolna Przedsiębiorczość” Oddział Terenowy w Gdańsku serdecznie zaprasza na organizowane w ramach programu Pomorski Broker Eksportowy seminarium „Export Professionals II – Strategia ekspozycji na rynkach zagranicznych i marketing dóbr konsumpcyjnych”.
Biorąc w nim udział dowiesz się m.in.:
· Czym jest Value Proposition Canvas oraz jak przeprowadzić analizę potrzeb klienta zagranicznego;
· Jak zaadoptować produkt do wymogów rynków zagranicznych;
· Jakie są strategie promocji i kreowania wizerunku;
· Jakie są strategie komunikacji marketingowej na rynkach zagranicznych;
· Jakie są narzędzia marketingowe oraz poznasz ich praktyczne zastosowanie (między innymi wykorzystanie Internetu w działalności eksportowej – handel elektroniczny);
· Jak prowadzić aktywności e-commerce (narzędzie, dobre i złe praktyki).
Seminarium poprowadzi Pan Łukasz Żak – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Od ponad 12 lat podejmuje działania wspierające polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych. Przez ponad dekadę zaangażowany w projekty Komisji Europejskiej wspierające rozwój firm na rynkach UE i EOG (Euro Info Centre i Enterprise Europe Network) realizowane przy Zachodniopomorskim Stowarzyszeniu Rozwoju Gospodarczego – SCP. W ramach projektu EEN członek grupy sektorowej Services & Retail, w której współpracował z zagranicznymi partnerami w zakresie międzynarodowego rozwoju współpracy przedsiębiorstw na płaszczyźnie wymiany handlowej i usługowej. Aktywnie działa i wspiera przedsiębiorców w zakresie transgranicznego świadczenia usług, delegowania pracowników, prawa pracy oraz budowania właściwych strategii eksportowych polskich firm. Doradzał kilkudziesięciu firmom z sektora budowlanego, przemysłowego czy handlowego, skutecznie wspierając ich działalność na rynkach zagranicznych m.in. w takich krajach jak Niemcy, Dania, Austria, Szwajcaria, Holandia, Wielka Brytania, Szwecja czy Norwegia.
Ramowy program zajęć:
1. Value Proposition Canvas – czyli jak dostarczyć zagranicznemu klientowi realną wartość – warsztaty.
2. Analiza potrzeb klienta zagranicznego:
· Jawne i ukryte motywy zakupów
· Badanie potrzeb i interesów klienta – jak poznać jego perspektywę
· Czynniki kulturowe oraz gospodarcze decyzji zakupowych
3. Storytelling – czyli jak zbudować więź z klientem – zajęcia warsztatowe:
· Zasady budowania historii
· Siła argumentów
· Wyróżniki firmy
4. Adaptacja produktu do wymogów rynków zagranicznych.
· Wymogi techniczne i prawne
· Aspekty społeczno – kulturowe (kolor, język, tradycja)
5. Strategie promocji i kreowania wizerunku.
6. Strategie komunikacji marketingowej na rynkach zagranicznych.
7. Narzędzia marketingowe oraz ich praktyczne zastosowanie
· Narzędzia tradycyjne
· Narzędzia elektroniczne
· Zasady tworzenia przekazu informacyjnego w działaniach eksportowych
8. Prowadzenie aktywności e-commerce w działalności eksportowej.
· Rozpoznanie lokalnego rynku i dopasowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów
· Audyt SEO
· Wykorzystanie narzędzi marketingowych w eksportowych działaniach e-commerce
· Dostosowanie zasad płatności
· Treści oraz język przekazu
· Aspekty związane z dostawą towarów
· Aspekty prawne prowadzenia aktywności e – commerce
9. Case study – dobre i złe praktyki.
Harmonogram spotkania
10.05.2019, godzina 9:00-16:00
08:30 Rejestracja
09:00 Powitanie uczestników
09:05 I sesja zajęć
11:30 Przerwa kawowa
11.45 II sesja zajęć
14.00 Przerwa kawowa
14.15 III sesja zajęć
16.00 Zakończenie
11.05.2019, godzina 9:00-14:00
08:30 Rejestracja
09:00 I sesja zajęć
11:30 Przerwa kawowa
11.45 II sesja zajęć
14.00 Zakończenie
Seminarium odbędzie się w dniach 10-11.05.2019 r. w Gdańskim Parku Naukowo – Technologicznym w budynku B, sala 002 (parter).
• Dokumenty konkursowe oraz formularz zgłoszeniowy na stronie www.brokereksportowy.pl w zakładce Aktualności.
• Szczegółowe informacje: Magdalena Piskor, e-mail: magdalena.piskor@swp.gda.pl, tel. 530 932 262