27 March 2019

Seminarium „Export Professionals II” 10 -11 maja 2019

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Stowarzyszenie „Wolna Przedsiębiorczość” Oddział Terenowy w Gdańsku serdecznie zaprasza na organizowane w ramach programu Pomorski Broker Eksportowy seminarium „Export Professionals II – Strategia ekspozycji na rynkach zagranicznych i marketing dóbr konsumpcyjnych”.

Biorąc w nim udział dowiesz się m.in.:

·       Czym jest Value Proposition Canvas oraz jak przeprowadzić analizę potrzeb klienta zagranicznego; 

·       Jak zaadoptować produkt do wymogów rynków zagranicznych;

·       Jakie są strategie promocji i kreowania wizerunku;

·       Jakie są strategie komunikacji marketingowej na rynkach zagranicznych;

·       Jakie są narzędzia marketingowe oraz poznasz ich praktyczne zastosowanie (między innymi wykorzystanie Internetu  w działalności eksportowej – handel elektroniczny);

·       Jak prowadzić aktywności e-commerce (narzędzie, dobre i złe praktyki).

Seminarium poprowadzi Pan Łukasz Żak – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Od ponad 12 lat podejmuje działania wspierające polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych. Przez ponad dekadę zaangażowany w projekty Komisji Europejskiej wspierające rozwój firm na rynkach UE i EOG (Euro Info Centre i Enterprise Europe Network) realizowane przy Zachodniopomorskim Stowarzyszeniu Rozwoju Gospodarczego – SCP. W ramach projektu EEN członek grupy sektorowej Services & Retail, w której współpracował z zagranicznymi partnerami w zakresie międzynarodowego rozwoju współpracy przedsiębiorstw na płaszczyźnie wymiany handlowej i usługowej. Aktywnie działa i wspiera przedsiębiorców w zakresie transgranicznego świadczenia usług, delegowania pracowników, prawa pracy oraz budowania właściwych strategii eksportowych polskich firm. Doradzał kilkudziesięciu firmom z sektora budowlanego, przemysłowego czy handlowego, skutecznie wspierając ich działalność na rynkach zagranicznych m.in. w takich krajach jak Niemcy, Dania, Austria, Szwajcaria, Holandia, Wielka Brytania, Szwecja czy Norwegia.

Ramowy program zajęć:

1. Value Proposition Canvas – czyli jak dostarczyć zagranicznemu klientowi realną wartość – warsztaty.

2. Analiza potrzeb klienta zagranicznego:

·        Jawne i ukryte motywy zakupów 

·        Badanie potrzeb i interesów klienta – jak poznać jego perspektywę

·        Czynniki kulturowe oraz gospodarcze decyzji zakupowych

3. Storytelling – czyli jak zbudować więź z klientem – zajęcia warsztatowe:

·        Zasady budowania historii

·        Siła argumentów

·        Wyróżniki firmy

4. Adaptacja produktu do wymogów rynków zagranicznych.

·        Wymogi techniczne i prawne

·        Aspekty społeczno – kulturowe (kolor, język, tradycja)

5. Strategie promocji i kreowania wizerunku.

6. Strategie komunikacji marketingowej na rynkach zagranicznych.

7. Narzędzia marketingowe oraz ich praktyczne zastosowanie

·        Narzędzia tradycyjne

·        Narzędzia elektroniczne

·        Zasady tworzenia przekazu informacyjnego w działaniach eksportowych

8.  Prowadzenie aktywności e-commerce w działalności eksportowej.

·        Rozpoznanie lokalnego rynku i dopasowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów

·        Audyt SEO

·        Wykorzystanie narzędzi marketingowych w eksportowych działaniach e-commerce

·        Dostosowanie zasad płatności 

·        Treści oraz język przekazu

·        Aspekty związane z dostawą towarów

·        Aspekty prawne prowadzenia aktywności e – commerce

9. Case study – dobre i złe praktyki.

Harmonogram spotkania

10.05.2019, godzina 9:00-16:00

08:30   Rejestracja

09:00   Powitanie uczestników

09:05   I sesja zajęć

11:30   Przerwa kawowa

11.45     II sesja zajęć

14.00   Przerwa kawowa

14.15   III sesja zajęć

16.00   Zakończenie

11.05.2019, godzina 9:00-14:00

08:30  Rejestracja

09:00  I sesja zajęć

11:30  Przerwa kawowa

11.45  II sesja zajęć

14.00  Zakończenie

Seminarium odbędzie się w dniach 10-11.05.2019 r. w Gdańskim Parku Naukowo – Technologicznym w budynku B, sala 002 (parter).

„Export Professionals II” to drugie seminarium z cyklu 4 dwudniowych intensywnych spotkań wypełnionych praktyką i wiedzą ekspercką w zakresie organizacji i rozwoju działalności eksportowej przedsiębiorstwa. Kolejne seminaria będą poświęcone następującym zagadnieniom:
 
• „Export Professionals III” – Zagadnienia prawne związane z działalnością eksportową 12-13.04.2019 r.; • „Export Professionals IV” – Strategia budowania relacji b2b i wchodzenia na rynek zagraniczny 27-28.04.2019 r

 • Dokumenty konkursowe oraz formularz zgłoszeniowy na stronie www.brokereksportowy.pl w zakładce Aktualności.

• Szczegółowe informacje: Magdalena Piskor, e-mail: magdalena.piskor@swp.gda.pl, tel. 530 932 262

Latest news